Elektromobily (které podporuje EU) jsou ekologická i ekonomická katastrofa. Budoucnost bych raději viděl ve vodíku. A teď fyzika a čísla:

Elektromobily
Perfektní článek - kde jsem se nechal inspirovat při sestavení následující tabulky:
http://www.autorevue.cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
Energie kWh/l Energie kWh/kg účinnost motoru Efektivní energie kWh/l Efektivní energie kWh/kg potřebná hmotnost pro srovnatelnou efektivní
energi 1kg benzínu; kg
 Benzín  8,6  11,86  0,3  2,58  3,56 1
 Nafta  9,78  11,64  0,35  3,42  4,07 0,87
Li-ion baterie Audi 53kWh/550kg  0,0963  0,9  0,087 40,9
Li-ion baterie (Tesla S 85) 85kWh/544kg
0,156  0,9  0,14 26,4
Li-ion baterie Nisan Leaf 24kWh/294kg
0,08  0,9  0,07 50,9
Baterie tedy výrazně zvyšuje hmotnost auta. Tj.294kg nabitá baterie Nissanu má kapacitu jako 6 litrů benzínu.
A má omezenou životnost. Hned po prvním nabíjecím cyklu ztratí 2-4% kapacity
Ničí jí především velké teplotní rozdíly při provozu. Například nedoporučuje se překračovat teploty z rozmezí -25C a +49C. Je třeba počítat s tím, že baterie produkuje také teplo. To se tedy hodí spíš pro severské státy jako Norsko, naopak nechat auto stát u rozpálené pláže v Chorvatsku by nebylo dobré.
Těžba lithia není moc ekologická..Výtěžnost z lithiové rudy je cca 1-2%
Baterie Tesla S 85 - stojí 17000 dolarů = 408 tisíc Kč

Vodík
Pokud jde o alternativní pohon, tak si myslím, že větší pravděpodobnost úspěchu má vodík.
http://www.fueleconomy.gov/feg/fcv_sbs.shtml
Například Toyota Mirai - kombinovaná spotřeba 66mil/kg vodíku= 106km/kg vodíku
5,55 dolarů za kg vodíku = 138Kč za kg vodíku 
Tj. spotřeba je 1,3kč na 1km
Samozřejmě je to cena vodíku vyrobeného z plynu. A jsou uvedeny americké ceny.

Vyrobený elektrolýzou je dražší.  Ale vodík lze skladovat a vyrábět ho i v noci, kdy proud je nejlevnější. .
Teplo vzniká při výrobě oproti teplu u spalovacích motorů, které vzniká za jízdy. To teplo jsou ztráty. Jenže ztráty v případě vodíku by se proto daly 100% využít.
Dále můžeme kalkulovat s úsporou za distribuci energie. Dnes je dražší energii na nějaké místo dopravit než ji vyrobit. Například u el. energie je to až 60% ! Dnes již existují i čerpací stanice, kde se vodík vyrábí z elektřiny ze solárních kolektorů, Které jsou umístěné vedle čerpací stanice. Čerpací stanice s vlastní výrobnou vodíku též může být umístěna u vodní nebo jaderné elektrárny. A je 60% za distribuci uspořeno.

Ztráty z výrobny vodíku taktéž mohou vytápět nějaké budovy což znamená další úsporu.

Další námitky jsou bezpečnostní. Vodík je velmi výbušný.

Jenže vodík je lehčí než vzduch a velmi rychle prchá vzhůru. V případě nehody a úniku paliva u benzínového motoru se palivo dostane dolů. tj. mezi vozovku a auto. Naopak při poškození vodíkové nádrže se vodík dostane nad auto. A může tak expandovat do volného prostoru.
Podobná videa:
https://www.youtube.com/watch?v=U-RBtbs_Ktg
https://www.youtube.com/watch?v=KJgV5P7kEik
https://www.youtube.com/watch?v=J88oTRKtiBA
Šlo by to také s benzínem? :)

 

Výroba vodíku ze solárních článků:


Mezinárodní konflikty (co vám TV neukáže):

Kauzy Jaromíra Soukupa - odkazy na pořady
Miloš Zeman x Jiří Drahoš
  - proč jsem jako pravicový volič volil M.Zemana
Politická korektnost, Náhubkový zákon
  - pravdivé informace jsou ze zákona trestány
Názor na referendum
  - jsou lidé v ČR hloupější než lidé v Švýcarsku?
Česká televize
  - lži a propaganda České televize z našich poplatků
Pracovní tábor v Letech u Písku
  - český koncentrák ...
EET - nyní, když je vidět jak EET dopadlo, tak již hnutí ANO prohrálo v senátních volbách. Nicméně, protože nemáme referendum, které chce SPD, tak EET nikdo nezruší a bude platí dál nejméně další tři roky. Ale SPD je fuj, že?
1946 1948 1968 1989 - trochu nekorektně...

České politické strany a jejich kauzy:
....klikněte na konkrétní stranu pro zobrazení všech kauz
ANO+ČSSD+KSČM = 44,67 % voličů. Díky D'Hondtonově metodě mají o nedemokratických 10% víc.
Islám (antiislamismus nerovná se rasismus ! Proč?):
Evropská unie (proč škodí): 
Ostatní zajímavá témata:
Osobnosti :

Stránky jsou neustále aktualizované!  Neaktualizujeme však pravidelně, ale okamžitě v případě důležité zprávy, která zapadá do jedné ze sledovaných témat našich stránek.

Preferujeme videa z youtube. Jejich datování nelze zfalšovat, na rozdíl od různých "zaručených" historických pravd o různých konfliktech. Pravidla diskuse najdete zde.

1 komentář:

  1. To já moc vodíku nevěřím, ale nedávno jsem si z Německa koupil hybrida, ta úspora paliva je opravdu ohrmoná. Po pár měsících jěždění v něm musím říct že je to opravdu super auto

    OdpovědětVymazat